Prosit Dosis von Bier

martie 4, 2012

Stiam ca nemtii ,,respira” bere. O si ,,aereaza”. Majoritatea beu numa la Pintbier, Fassbier sau halba… Baga in ei unul dupa altul, valuri de bere.
Hop si io cu neamtu meu. El numa zambet, eu zambet.
-Ein Prosit ! Ein Prosit… – Gut ! Gut… –Rumänisch ? Ja… –Prosit ! Prosit.

Ii la numa 1,5 kile fara spuma, halba mea. Comandasem big la bar, nu stiu germana dar daca neamtu ma mai zambareste, complice,  cu prositul lui, ma duc la baie – cer ,,Pause, Bitte”. Vai s’ amar, a lui bere pare numa la 1 chil…
Nu ma duc la buda… Ca un popor slab. Las ca v-am batut noi in razboi… Iau atac :

– Ein Prosit !

Si dau pe gat , intr-un vals continuu, cat cinci deturi, ca un val lacom, de Rin.

Cand ma uit la el, cu respiratia larga a inecatului si cu ochii injectati,  gata s-o iau iar la inot… Dar se pare ca gestul l-a convins, ca pot mai mult.

Ma bate pe umar, cam mecanic, imi da un Helau, obosit dintr-o data si da sa plece.

-Let’s talk … dar nu ma aude :  Ii dus, tat rosu la fata, ca omul ce o lua pe ulei…

De la o bere ?

-Numa gura ii de voi, marai in spuma mea si-mi amintesc, musai,  permisie de pe front, sa ma duc la baie…

Romanul ii tare, daca vrea el… Astia nu rezista. Si ce bere mica o avut. Nu ca a mea. Ma uit la berea lui, golita.

Casanul bause bere cu schnaps, un cui de horilca pus in bere, cu tot schnapsul.. ,, Doza” de Prosit , a neamtului meu; data lui de barman. Aaa…

Barmanul vede mirarea mea fixa. Imi zambeste si asta, tot complice… Aratandu-mi directia baii. Bee…

One Response to “Prosit Dosis von Bier”


Lasă un comentariu